עיסוי שוודי עד הבית

כדי ליהנות מעיסוי שוודי עד הבית לא חייבים לטוס לשוודיה. אפשר להזמין מעסה עד הבית לפנות חדר או מקום שקט ורגוע. העיסוי ידוע כעיסוי פופולרי ביותר והוא מתאים לכלל האוכלוסייה המעוניינת בטיפול זה. עיסוי זה מתבסס על מגע רך ונעים לאורך כל הגוף, כיוון שבמשך כל הטיפול המעסה משתמש בשלל שמנים אתריים וריחניים אשר מסייעים למגע נעים לשחרור מתחים. 

עיסוי שוודי 

עיסוי שוודי עד הבית הוא עיסוי קלאסי אשר מבוסס על חמש טכניקות עיקריות אשר משמשות בעיסוי השוודי – ליטוף, לישה, חיכוך, הקשה ורטט. עיסוי שוודי הוא הטיפול המוכר והאהוב על מטופלים רבים. העיסוי הזה פותח בידי הנדריק לינג וזאת לאחר שסבל מפציעה במפרקי ידיו והצליח לרפא את הפציעה שלו בעזרת טכניקה של טפיחה קלה באזור הפציעה. הוא שיפר והרחיב את שיטת העיסוי השוודי בהדרגה ושיטה זו יובאה לארצות הברית בידי צמד אחים אשר עסק ברפואה וכך היא התפרסמה ברבים. 

טיפול זה התפרסם כשיטת טיפול טובה לשיפור תנועת המפרקים, הפחתת לחצים ומתח שרירי, הקלה על שרירים תפוסים ומכווצים, ויצירת תחושה של הרגעה ונינוחות במערכת העצבים. יצירת תחושת הקלה בגוף המטופל, שיפור של זרימת הדם לרקמות העור והשריית הרגשה של שלווה והרמוניה בגוף המטופל. לעיתים הטיפול פותר בעיות למטופלים הסובלים מבעיות כרוניות כגון: אסטמה או מיגרנות. 

חוויית העיסוי השוודי 

עיסוי שוודי עד הבית נמשך שלושים דקות או מעבר לכך, בהתאם לבחירתו של המטופל. לפני הטיפול על המטופל להסיר את בגדיו באופן פרטי ולהישאר עם ביגוד תחתון בלבד. המטופל מתמקם על מיטת טיפולים כאשר כרית למראשותיו וכרית לרגליו. במיטת הטיפול קיים פתח המיועד להניח את הראש עם הפנים כלפי מטה. – מה שנקרא בז'רגון הטיפולי "בייגלה" אשר מאפשר לשכב בנוחות. במהלך החלק הראשון של הטיפול. אפשר לכסות את הגוף בסדין. המטפל יחשוף חלק קטן מן הגוף בכל שלב של טיפול עיסוי שוודי, על פי האזור של הגוף שבו העיסוי מתמקד באותו שלב. חשוב להרגיש נוח ובפתיחות לפני המטופל, כדי ליהנות ממסז' שהוא גם מהנה וגם בריאותי. המטפלים משתמשים בשמנים אשר באמצעותם הם מעסים את הגוף, נהוג להשמיע מוזיקה שקטה בזמן העיסוי כדי לסייע להרגעת המטופל בזמן העיסוי בשוודי. 

ממה רצוי להימנע ולידע לפני ואחרי עיסוי שוודי

לפני עיסוי שוודי חשוב לידע את המטפל על כל בעיה רפואית חדשה, על כאבים זמניים או קבועים שיש למטופל ולידע אותו על רגישותו לחומרים מסוימים. ואם מדובר באישה הרה חשוב לידע על כך את המטפל, גם אם יש אזורים שרגישים במיוחד כאשר נוגעים בהם. יש לידע אותו על העדפות של עיסוי לאזורים מסוימים או טכניקות מגע שהמטופל מעדיף. רצוי להימנע מארוחות כבדות לפני העיסוי וכן לא לשתות משקאות אלכוהוליים אשר עלולים להכביד במהלך הטיפול ולגרום למטופל לחוש ברע במהלך העיסוי ולכן הן עלולות לפגוע בחוויית הטיפול. 

עיסוי שוודי עד הבית
לקבלת פרטים נוספים על
עיסוי שוודי עד הבית
מלאו את הפרטים